בכיר ביטחוני חושף: "מטוסים רוסים חוצים את השטח האווירי של ישראל"

    דוד לזר | צילום: צילום: משרד ההגנה הרוסי No Comments on בכיר ביטחוני חושף: "מטוסים רוסים חוצים את השטח האווירי של ישראל"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישראל עושים הכל בכל להמנע מתקרית חוזרת כדוגמת המשבר החריף בין רוסיה לטורקיה שבא בעקבות הפלת מטוס קרב רוסי על ידי הטורקים.

    בניגוד לחוסר התיאום בין טורקיה לרוסיה, בישראל אומרים שקיים תיאום מלא ומיידי בין המדינות. ולדברי בכיר ביטחוני, רוסיה אף מבצעת טיסות בשמי ישראל.

    ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במילואים עמוס גלעד, חשף היום כי "טייסי חיל האוויר הרוסי חוצים לעיתים את השטח האווירי של ישראל", לדבריו, "בזכות התיאום הביטחוני המצוין, שהחל בפגישת נתניהו ופוטין, ושבה נקבעו גבולות גזרה, צה"ל והצבא הרוסי סיכמו על הסדרי ביטחון. אם יש אירוע חדירה, יודעים מה עושים ואיך למנוע אירועים שיובילו להתלהטות".

    גלעד הוסיף וסיפר כי "בהבנות מול הרוסים נשמר חופש הפעולה של חיל האוויר בניסיון למנוע זליגת נשק שמקורו באירן לידי חיזבאללה".

    על התקרית החומורה בין רוסיה לטורקיה אמר כי "יש לארדואן את כל הסיבות להצטער על הטיל הטורקי שהפיל את מטוס הקרב הרוסי".

    כמו"כ, התייחס הבכיר למצב בסוריה וסיפר כי "סוריה מתה כמדינה. יש שטח אך אין מדינה, הנשיא אסד מקבל משכורת אך אינו שולט יותר על המדינה, אולי רק על רבע משטחה".

    לסיום, התייחס גלעד לקשריים הדיפלומטים בין ישראל לטורקיה ואמר כי "נעלמו הצדדים השליליים בקשר מול טורקיה. לא חזר אמנם שיתוף הפעולה הביטחוני, אך אין יותר חיכוך מול הטורקים, יש יחסים כלכליים פורחים".



    0 תגובות